Laické komentáře na zdravotnickém webu mají neskutečně velký vliv

Jsou sice anonymní a fakticky nepodložené, ale lidé jim věří stejně jako odbornému textu.

Marketinkoví výzkumníci z Washingtonské státní univerzity v USA si dali práci: sestavili informace o očkování pro veřejnost, které vypadaly jako z webu známých zdravotnických organizací. A pod ně „padělali“ online komentáře náhodných čtenářů. Pak dali texty přečíst pokusným osobám a zjišťovali, které informace je ovlivní.

Ukázalo se, že pokusné osoby se nechaly přesvědčit v podstatě rovnocenně jak odborným a podloženým textem, tak i anonymními názory úplně neznámých glosátorů umístěnými pod textem.

Jeden pokus pak byl obzvlášť zajímavý: výzkumníci dali lidem přečíst odborný text o očkování a k němu tři (opět padělané) komentáře. „Prozradili“, že jeden komentář patřil studentu angličtiny, jeden lobbistovi, který se zaměřuje na zdravotnictví, a jeden lékaři zaměřenému na infekční onemocnění.

Text domnělého lékaře pod článkem se ukázal pro běžné lidi ještě přesvědčivější než základní text.

Proč lidé věří anonymním glosátorům, to by si asi zasloužilo další výzkum, který by ovšem asi měli připravit spíše psychiatři.

Zdroj: Journal of Advertising, volně přístupný text můžete najít zde.

Čtěte také: Veřejnost chce ve zdravotnictví levicová a rovnostářská řešení

Odeslat tento příspěvek Odeslat tento příspěvek Můžete zanechat komentář nebo trackback ze své vlastní stránky.

Přidat komentář

K přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Powered by WordPress | Designed by: Psprint San Francisco | Thanks to homeinbayarea.com
Design Downloaded from free wordpress themes | free website templates | Free Web Icons | Funny Sport Videos.