Všeobecná zdravotní pojišťovna připomíná pacientům, že si mohou vyžádat kontrolu výkazů zdravotní péče a zkontrolovat ji.
Největší zdravotní pojišťovna v ČR zveřejnila tiskovou informaci, v níž připomíná, že její pojištěnci si mohou vyžádat přehled zdravotní péče, která byla na jejich jméno vykázána a již pojišťovna uhradila. V minulosti si na obsah výkazů stěžovalo jen zcela nepatrné množství pacientů.
Data za rok 2013 k dispozici
„Ve Všeobecné zdravotní pojišťovně jsou nyní všechna data, která jsou potřebná pro vydávání přehledů za celý rok 2013, již k dispozici. Nic proto nebrání tomu, aby klienti o přehledy žádali a obratem jim byly vystavovány,“ uvádí pojišťovna v tiskové zprávě.
VZP rovněž upozorňuje, že pojišťovna je povinna bezplatně jednou ročně písemně pojištěnci vystavit výpis z jeho osobního účtu za období posledních 12 měsíců, pokud o to klient požádá.
Málo stížností
VZP připomíná, že v minulosti byli někteří pacienti překvapeni, že jejich zdravotní pojišťovna zaplatila něco, co nedostali. V takové situaci pojišťovna vyzývá, aby se na ni klient obrátil.
Ze šesti milionů pojištěnců u VZP si ročně výpis vyžádá asi 100 tisíc klientů. Stížnosti na nesprávně vykázanou péči posílají „desítky, maximálně stovky“ z nich.
VZP k tomu doplňuje, že nejčastějšími nedostatky jsou chyby v rodném čísle nebo chyby v číselném kódu výkonu.
Klient se může mýlit
Klient také někdy nepochopí údaje ve vyúčtování. Pokud reklamuje, že nedostal vykazovanou zdravotní péči, přihlíží pojišťovna zpravidla k záznamům v lékařské dokumentaci, protože klient obvykle nemá jak svou argumentaci doložit.
Další informace jsou k nalezení na webu VZP zde.
Čtěte také: Nová správní rada VZP: politici, lékaři i držitelka ocenění za statečnost